Biovica har fått patent godkända i Indien och i Norge

08:30 / 8 augusti 2017 Biovica Pressmeddelande

Uppsala 2017-08-08.

Biovica har fått patent godkända i Indien och i Norge. Patenten avser Biovicas produkt

DiviTum®för att mäta tymidinkinas-aktivitet på ELISA-plattform. DiviTum®är utvecklad för att förutsäga och utvärdera behandlingseffekt hos cancerpatienter genom ett blodprov från patienten.

"Ett starkt patentskydd är viktigt för att Biovica ska kunna realisera visionen att säkerställa att cancerpatienter får bästa möjliga behandling från dag ett." säger Anders Rylander, VD Biovica.

Om Biovica

Biovica utvecklar och kommersialiserar blodbaserade biomarkörer i syfte att utvärdera effekten av cancerbehandlingar. Biovicas DiviTum® teknologi mäter celltillväxthastighet och har i kliniska studier framgångsrikt visat på att tidigt kunna ge svar på om behandlingen är effektiv. Biovicas vision är att möjliggöra bästa möjliga behandling för cancerpatienter från första behandlingsdagen. Biovica samarbetar med världsledande cancerinstitut samt med läkemedelsföretag som utvecklar nästa generations cancerterapier. Biovica är ISO 13485 certifierat. DiviTum® är CE-märkt och registrerat hos Svenska Läkemedelsverket. Utsedd Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

Läs mer: www.biovica.com