Addnode Group förvärvar programvarubolaget Apricon och stärker sin position som ledande leverantör till bygg- och fastighetsbranschen

14:30 / 2 oktober 2017 Addnode Group Pressmeddelande

Stockholm den 2 oktober, 2017 - Addnode Group har förvärvat det svenska programvarubolaget Apricon som har utvecklat ett molnbaserat verktyg för projektkommunikation och dokumenthantering. Bolaget har nio medarbetare och omsätter cirka 10 MSEK.

Apricon har sedan det bildades 2004 grundat sitt erbjudande i en stor förståelse för byggbranschens processer. Bolagets tjänster används av ledande fastighetsbolag, entreprenörer, projektörer och projektledare − i Sverige och utomlands.

-  Vi är en ledande leverantörer av verksamhetskritiska stödsystem till bygg- och fastighetsbranschen. Förvärvet av Apricon innebär att vi stärker vårt erbjudande med ytterligare kompetens och ett välrenommerat projektverktyg", säger Kjærnsli, affärsområdeschef för Addnode Design Management.

Tillträde sker 2 oktober 2017 och bolaget kommer att ingå i Addnode Groups affärsområde Design Management.

Om Addnode Group

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor.

Vi är 1 400 medarbetare i Sverige, Tyskland, Storbritannien, Australien, Danmark, Finland, Indien, Kanada, Norge, Serbien, Slovakien, Sydafrika, USA och Österrike. 2016 uppgick nettoomsättningen till 2 195 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.