Utökad koncernledning i Addnode Group

09:00 / 11 maj 2017 Addnode Group Pressmeddelande

Stockholm den 11 maj, 2017

Addnode Groups nytillträdde VD och koncernchef Johan Andersson har utökat koncernledningen. Den nya koncernledningen består förutom VD av Rolf Kjærnsli, affärsområdeschef för Design Management, Jonas Gejer, affärsområdeschef för Product Lifecycle Management och Andreas Wikholm, affärsområdeschef för Process Management. Även Helena Nathhorst blir en del av koncernledningen när hon tillträder sin tjänst som CFO under det tredje kvartalet 2017.

Om Addnode Group

Addnode Group förvärvar, driver och utvecklar entreprenörsdrivna bolag som tillhandahåller programvaror och tjänster till marknader där vi har, eller kan ta, en ledande position. Vi är en Europaledande leverantör av programvaror och tjänster för design, konstruktion och produktdatainformation samt en ledande leverantör av dokument- och ärendehanteringssystem till svensk och norsk offentlig sektor. Över 600 000 ingenjörer och tjänstemän använder dagligen någon av våra systemlösningar.

Vi är 1 300 medarbetare i Sverige, Danmark, Finland, Indien, Norge, Serbien, Slovakien, Storbritannien, Tyskland, USA och Österrike. 2016 uppgick nettoomsättningen till 2 195 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.