Erik Paulsson lämnar styrelsen i Catena AB

11:00 / 24 september 2017 Catena Pressmeddelande

2017-09-24, kl.11.00

Erik Paulsson, styrelsemedlem i Catena sedan 2013, har nu meddelat styrelsens ordförande att han kommer lämna sitt uppdrag i styrelsen vid årsstämman den 26 april 2018. Valberedningen kommer nu, i sedvanlig ordning, föreslå val av eventuell ersättare inför årsstämman 2018.

Catena AB (publ)

Gustaf Hermelin

Styrelsens ordförande

Tel. +46-705-60 00 00

Catena ska äga, effektivt förvalta och aktivt utveckla välbelägna fastigheter som har förutsättningar att generera ett stabilt växande kassaflöde och en god värdetillväxt. Catenas övergripande mål är att i kraft av sin fokuserade inriktning ge aktieägarna en långsiktigt god totalavkastning. Fastigheterna hade ett totalt värde om 11 506,4 Mkr per 30 juni 2017.

Catena AB är noterat på NASDAQ Stockholm.

Denna information är sådan information som Catena AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom i detta pressmeddelande nämnda kontaktpersoners försorg, för offentliggörande vid tidpunkt enligt ovan.