Fortnox förstärker med ny CFO

08:30 / 5 oktober 2017 Fortnox Pressmeddelande

Fortnox har anställt Roger Hartelius som ny Chief Financial Officer (CFO) med fokus på strategisk utveckling av koncernen. Roger kommer närmast från den molnbaserade och internationella tidningstjänsten Readly, där han verkat i en liknande roll. Roger kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

- Vi är mycket glada över att hälsa Roger välkommen till Fortnox och ser stora fördelar med hans gedigna erfarenhet av molnbaserade IT-lösningar och affärsutveckling, säger Nils Carlsson, Fortnox VD.

I samband med tillträdandet övergår Fortnox nuvarande CFO Karin Korpe på eget initiativ till en ny roll som Head of Business Control, vilket innebär ett ökat fokus på utveckling och implementering av koncernens processer och flöden - med syfte att skapa ett ständigt effektivare bolag. Karin Korpe kommer även att ta rollen som ekonomiansvarig för Fortnox dotterbolag; Nox Finans och Fortnox Försäkring. Karin Korpe lämnar sin plats i ledningsgruppen.

- Karin Korpe har i flera olika roller, och under många år, bidragit stort till Fortnox framgångar och det känns därför väldigt bra att vi får behålla henne inom bolaget, men i en ny och viktig roll, säger Nils Carlsson, Fortnox VD.

Med över 180 000 kunder är Fortnox Sveriges ledande leverantör av molnbaserade lösningar för ekonomi och administration för mindre företag, föreningar, skolor och redovisningsbyråer. Kunderna abonnerar på programmen och betalar en månatlig avgift per användare och programmodul. Fortnox, grundat 2001, har 205 anställda i koncernen och huvudkontor i Växjö. Aktien är upptagen till handel på NGM Nordic MTF. För ytterligare information se www.fortnox.se