JLT Mobile Computers levererar stryktåliga datorer till Steketee för ökad effektivitet och precision inom jordbruk

11:02 / 13 november 2017 JLT Mobile Computers Pressmeddelande

Steketee ställer ut på Agritechnica , monter 25/J23
12-18 november, Hannover, Tyskland

Samarbetet med Steketee är ett viktigt steg i JLT:s långsiktiga arbete med att utveckla ruggade datorer för jordbruksindustrin

Växjö, Sverige, 13:e november, 2017   * * * JLT Mobile Computers, utvecklare och tillverkare av stryktåliga datorer för krävande miljöer, annonserar samarbetet med Machinefabriek Steketee B.V. som använder den ruggade VERSO(TM)+ 10-datorn från JLT för sina systemlösningar inom precisionsjordbruk. Steketee är en ledande utvecklare av högteknologiska odlingsmaskiner som används av aktörer inom lant- och jordbruksindustrin världen över.

Steketee har i snart 50 år utvecklat jordbruksmaskiner för den globala marknaden och erbjuder idag innovativa lösningar inom precisionsjordbruk som tack vare nyttjandet av teknologisk utrustning ger en effektivare resursanvändning och maximal avkastning för lantbrukaren. I Steketees lösning IC-Light monteras en HD-kamera på traktorn som samlar in data om grödorna på fältet, till exempel kan näringsbehovet för varje enskild gröda identifieras genom analys av plantornas färg, varpå gödning och bevattning anpassas med unik precision. Datainsamlingen kan även användas för att kontrollera tillväxttakten eller räkna antalet grödor inom odlingsområdet. Genom att integrera IC-Light med den stryktåliga VERSO+ 10-datorn från JLT Mobile Computers blir tillförlitligheten mycket stor och tack vare datorns höga prestanda fungerar systemet utan fördröjningar.

Den ruggade VERSO+ 10-datorn som Steketee använder för sina precisionsjordbrukssystem är utvecklad för att stå emot stora temperaturvariationer och kraftiga vibrationer. Datorn kan utan problem användas i direkt solljus samt tål fukt och damm enligt IP65, vilket gör den idealisk för användning inom jordbruksindustrin.

"Med ett kompakt format, hög prestanda och mycket hög tålighet mot yttre påfrestningar är de stryktåliga datorerna från JLT perfekta för vår verksamhet," säger FoU-chefen på Steketee. "Ytterligare en stor fördel är att datorerna tack vare den smidiga dockningslösningen enkelt kan flyttas mellan traktorer vid behov, eller plockas ur helt och hållet under natten för att minimera stöldrisken. Dessutom blir det mycket enklare att genomföra service."

Den kapacitiva pekskärmen med revolutionerande JLT PowerTouch(TM)-teknologi ger ett mycket användarvänligt gränssnitt, samtidigt som den är praktiskt taget okrossbar och dessutom kan användas i fuktiga miljöer, med eller utan skyddshandskar. Vidare gör skärmens ljusstyrka och höga skärpa att VERSO+ 10-datorn är fullt läsbar även i direkt solljus, vilket gör att den kan användas direkt på fältet och förse föraren med realtidsinformation.

För mer information om JLT Mobile Computers samt dess produkter, besök www.jltmobile.com.

Förfrågningar Presskontakt
JLT Mobile Computers (EMEA) JLT Mobile Computers Inc. (USA)
Per Holmberg, VD Danny Dierckx, European Channel & Eric Miller, VD, JLT Inc.
Telefon: +46 470 53 00 53 Solution Director, Jordbrukslösningar Telefon: +1 480 705 4200 x215
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
Telefon: +32 (0) 494 47 39 74
danny.dierckx@jltmobile.com
eric.miller@jltmobile.com
www.jltmobile.com
PRismaPR
Monika Cunnington
monika@prismapr.com
www.prismapr.com

Om JLT Mobile Computers
JLT Mobile Computers är en ledande utvecklare av stryktåliga mobila datorer för de tuffaste miljöerna. Datorerna av PC-typ är utvecklade och tillverkade i Sverige för professionellt bruk och kännetecknas av mycket hög driftsäkerhet trots fuktighet, damm, vibrationer, elektromagnetiska fält eller extrema temperaturer - driftsäkerhet som krävs för användning inom områden såsom transport, lager/logistik, skogsbruk, gruvdrift, automation, militär- och räddningsfordon. JLT agerar globalt med kontor i Sverige och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare som tillhandahåller helhetslösningar och lokal support. Sedan företagets grundande har mer än 100 000 datorer levererats. Under 2016 omsatte JLT 127 Mkr. Huvudkontoret med utveckling, service och administration ligger i Växjö. Bolaget är sedan 2002 noterat på NASDAQ OMX, First North under symbolen JLT med Remium som Certified Advisor. För mer information, se JLTmobile.com. Du kan också följa JLT på LinkedIn och Twitter.

JLT levererar ruggade datorer till Steketee för precisionsjordbruk

--
Source: JLT Mobile Computers AB via Globenewswire

Thomson Reuters ONE