En snabbväxare inom onlinespel och affiliation

Nordic Leisure

Nordic Leisure (NLAB) är moderbolag i en koncern som har två affärsområden, Onlinespel och Media- vilket i sin tur utgörs av affiliation med inriktning mot onlinespel. Bolagets marknadsfokus är främst inriktat mot Östeuropa och s.k emerging markets (utvecklingsmarknader). Nordic Leisure har som målsättning att växa såväl organiskt som via förvärv, och utvecklar sina verksamheter inom båda affärsområdena mot fler marknader.



Koncernens två affärsområden

Affärsområdet Onlinespel (iGaming), konsolideras i den helägda dotterkoncernen Lifland Gaming Group vars dotterbolag har spellicenser i sex länder. Verksamheten drivs under varumärken som Optibet, BestCasino och BestPoker. Koncernen är marknadsledande i Baltikum och har kontor i Estland, Lettland, Spanien och på Malta.

Mer än 85% av gruppens spelintäkter kommer från reglerade marknader. NLAB arbetar med de flesta av spelindustrins större leverantörer, och all verksamhet sker på egenutvecklad plattform.

I maj 2017 träffades avtal om förvärv av Litauiska Baltic Bet, därmed blir NLAB den enda operatören inom onlinespel som är licensierad i alla de tre Baltiska staterna.

Affärsområdet Media består av Comskill Media, som har kontor i Tallinn och Marbella, samt Stockholmsbaserade Score24, som är en leverantör av sportresultat. Från och med juli 2017 ingår även två nyförvärvade verksamheter i affärsområdet. Future Lead Generation och Kama Net, båda bedriver affiliation med inriktning mot onlinecasino.

NLAB har en kommunicerad målsättning att under 2018 inom affärsområdet Onlinespel omsätta 40 MEUR med en EBITDA marginal om 15%. För affärsområdet Media är motsvarande mål att under 2018 uppnå en omsättning om 5 MEUR med en EBITDA marginal om 50%

Expansion och etablering på nya marknader

Nordic Leisure strävar att växa organiskt- och via förvärv, och utvecklar kontinuerligt sina verksamheter inom båda affärsområdena till fler marknader.

Bolagets marknadsfokus är främst inriktat mot Östeuropa och andra utvecklingsmarknader.

Ett aktivt arbete sker konstant för att bredda produktutbudet och att anpassa det till de marknader där etableringar planeras.

Tipsa en vän

Här kan du tipsa någon genom att skicka en länk till den här sidan:

Dela

Dela den här länken till ditt nätverk via sociala medier.