Styrelseledamot köper aktier

11:30 / 4 september 2017 Nordic Leisure Pressmeddelande

SIGTUNA, SVERIGE, 4 SEPTEMBER 2017 - Nordic Leisure, vidare NLAB, meddelar att styrelseledamoten Ludwig Pettersson har förvärvat 82 672 aktier i NLAB. Aktierna har förvärvats genom köp över börsen till en snittkurs om 13,54 kronor per aktie och har förvärvats både privat samt via helägd juridisk person.

Ludwig Pettersson äger efter transaktionerna sammanlagt 268 237 aktier i NLAB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

NORDIC LEISURE AB

Peter Åström, VD- och koncernchef

Email: peter.astrom@nordicleisure.se/ +46 70-756 27 47

Om Nordic Leisure

Nordic Leisure AB är moderbolag i en koncern som driver verksamhet inom två affärsområden, onlinespel och media. Bolagsgruppen har kontor i Tallinn, Riga, Malta, Marbella och Stockholm. De operativa dotterbolagen innehar nationella licenser och tillstånd för sina verksamheter och koncernen sysselsätter omkring 140 anställda. Nordic Leisure är noterat på Nasdaq First North i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Mangold FK.

Mer information finns tillgänglig via nordicleisure.se

Denna information är sådan information som Nordic Leisure AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 september 2017 kl. 11:30 CET.