Följ Polygiene och marknadsutvecklingen inom luktkontrollteknologi via Polygiene News

07:43 / 14 juli 2017 Polygiene Pressmeddelande

Polygiene, global marknadsledare inom luktkontrollteknologi, börjar med att publicera ett fördjupande nyhetsbrev med regelbundna kommersiella uppdateringar kring den senaste utvecklingen i bolagets globala verksamhet.

Nyhetsbrevet är ett komplement till övrig kapitalmarknadskommunikation och kommer att publiceras på engelska två till tre gånger per år mellan de formella kvartalsrapporterna. Polygiene har en hög tillväxttakt med ett frekvent nyhetsflöde rörande samarbetspartner, produktlanseringar och teknikutveckling. Nyhetsbrevet ska även ge en större inblick i utvecklingen inom luktkontrollsteknologi i ett globalt perspektiv.

- Polygiene News är en service till våra aktieägare och kapitalmarknaden och har som mål att sprida bredare kunskap om vår verksamhet och bransch. Det är mycket positivt som händer på Polygiene och hos våra kunder som vi nu delar med oss av genom nyhetsbrevet, säger Christian von Uthmann, vd för Polygiene.

Prenumerationen kan tecknas på http://ir.polygiene.com/sv/investerare/prenumerera/ och första numret kan laddas ner här (http://ir.polygiene.com/media/1305/polygiene-news_170714.pdf).

Om Polygiene

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Visa som PDF

Visa orginal från Cision

Cision

Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se/

Tipsa en vän

Här kan du tipsa någon genom att skicka en länk till den här sidan:

Dela

Dela den här länken till ditt nätverk via sociala medier.