Railcare fyller orderboken

08:16 / 12 juni 2017 Railcare Pressmeddelande

Inom sin entreprenad- och transportverksamhet har Railcare nu fått in order för 47 MSEK inför sommaren och hösten.

Orderböckerna fylls nu på ordentligt för våra entreprenad- och transporttjänster inför sommarens och höstens spårbyten runt om i Sverige. Till etapp 3 i spårbytet Boden - Bastuträsk ska vi ha fem lok med förare, med start i mitten av juli och fram till början av oktober. På samma sträcka ska vi också ha två Railvac-maskiner för kabelhantering med start redan nu och fram till september. Beställare är Leonhard Weiss och ordervärdet är 30 MSEK.

På Västra stambanan mellan Alingsås och Flodby så har vi fått order på kabelhantering inför kommande spårbyte. Arbetet kommer att utföras med två Railvac-maskiner i september 2017 samt i april och maj 2018. Beställare är Infranord och ordervärdet är 15 MSEK. På samma sträcka har vi också order på re-lining av järnvägstrummor. Beställare även här är Infranord och ordervärdet är 2 MSEK.

Railcare Group AB (publ) är en koncern som erbjuder järnvägsbranschen systemlösningar inom vakuumteknik, trumrenovering och specialtransporter. Järnvägsbranschen befinner sig i en mycket positiv utveckling, med ökad persontrafik, snabb utveckling av kostnadseffektiva godstransporter samt ett stigande miljömedvetande och stora investeringsbehov där Railcare har unika möjligheter att leverera lösningar. Railcare Group AB (publ):s aktie är noterad på AktieTorget sedan oktober 2007. Railcare Group AB är moderföretag i en grupp av sju dotterbolag och ett intressebolag. Företaget har 120 anställda och årsomsättningen är omkring 350 Mkr. Företagets säte är i Skelleftehamn.