SECITS Holding stärker den nordiska närvaron genom ett avtal med Viria SECURI

08:01 / 31 maj 2017 SECITS Pressmeddelande

Viria SECURI Oy är ett av Finland's ledande säkerhetsföretag. De levererar integrerade säkerhetslösningar med en hög grad av IT-kompetens och tillhörande tjänster. Viria SECURI Oy levererar också låssystem. Viria SECURI största kundfokus ligger mot kommersiella och industriella företag, myndigheter samt fastighetssektorn.

SECITS HOLDING STÄRKER DEN NORDISKA NÄRVARON GENOM ETT AVTAL MED VIRIA SECURI

Viria SECURI Oy har ett stort nätverk i Finland och de finns lokaliserade på 19 orter och har fler än 200 kompetenta medarbetare. Viria Group, som omfattar Viria SECURI Oy omsatte första kvartalet EUR 18.7 miljoner.

"Jag är väldigt nöjd över att vi har tecknat ett samarbetsavtal med Viria SECURI Oy, detta säkrar våra leveranser och vårt serviceåtagande i Finland. Viria SECURI Oy är ett mycket kompetent högteknologiskt företag gällande säkerhetstjänster och det innebär att våra kunder är i trygga händer på den finska marknaden" säger Hans Molin, CEO på SECITS Holding AB.

"Vi är väldigt glada över att vi har ingått ett samarbetsavtal med SECITS för att säkra supporten av våra egna kunder på den svenska marknaden samtidigt som vi tar ansvar för SECITS kunder i Finland. Styrkan tillsammans gynnar våra respektive kunder och vi ser i detta samarbete en stor potential att stärka närvaron i Finland och i Sverige och ta en större andel av säkerhetsmarknaden med gemensamma krafter" säger Daniel Belmouloud, Director på Viria SECURI Oy.

2017-05-31

För ytterligare information:

Hans Molin, vd Tel: 073 049 89 55 E-post: hans.molin@secits.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SECITS Pressrelease 2017-05-31.pdf

Om SECITS
SECITS är ett av Sveriges största nationella IT säkerhetsföretag som levererar molnbaserade övervakningstjänster. Vi erbjuder kameraövervakning, banksäkerhet, processövervakning, egen modern driftshall för säker övervakning samt egen molntjänst.

Informationen i denna rapport är sådan som SECITS Holding AB, 559033-1988, är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2017 klockan 08:00 CEST. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK.

Visa orginal från Bequoted

Bequoted

Denna information skickades av Bequoted http://www.bequoted.com/