Kommuniké från extra bolagsstämma i SECITS

13:32 / 23 augusti 2017 SECITS Pressmeddelande

Vid extra bolagsstämma i SECITS Holding AB (publ), som hölls den 23 augusti 2017, fattades bland annat följande beslut:

KOMMUNIKÉ FRÅN EXTRA BOLAGSSTÄMMA I SECITS

•  Bolagets räkenskapsår ändras till att omfatta tiden den 1 januari -31 december. Ändringen innebär att räkenskapsåret under innevarande period förlängs med 4 månader och omfattar därefter tiden den 1 september 2016 - 31 december 2017. Syftet med ändring av räkenskapsåret till kalenderår är att synkronisera verksamhetsåret med rörelsedrivande dotterbolag och få enhetligt räkenskapsår inom koncernen samt att följa praxis för att underlätta jämförelser.

• Styrelsen utökas med en ledamot och att till ny styrelseledamot väljs Per Lind. Efter nyval uppgår styrelsen till sex ledamöter.

Stockholm 23 augusti 2017

För ytterligare information:
Gerhard Larsson, ordförande
E-post: gerhard_larsson@yahoo.se

Hans Molin, vd
E-post: hans.molin@secits.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SECITS Kommunike fran extra bolagsstamma.pdf

Om SECITS
SECITS är ett av Sveriges största nationella IT säkerhetsföretag som levererar molnbaserade övervakningstjänster. Vi erbjuder kameraövervakning, banksäkerhet, processövervakning, egen modern driftshall för säker övervakning samt egen molntjänst.

Informationen i denna rapport är sådan som SECITS Holding AB, 559033-1988, är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 augusti 2017 klockan 13:31 CEST. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK.

Visa orginal från Bequoted

Bequoted

Denna information skickades av Bequoted http://www.bequoted.com/