SECITS helägda dotterbolag MKS Sverige får förnyat förtroende som totaleverantör av kameralösningar till Netto

08:15 / 5 september 2017 SECITS Pressmeddelande

Livsmedelskedjan Netto öppnade sina portar i Sverige år 2002 och sedan dess har MKS levererat över 3000 kameror till butikerna. I dag finns 160 butiker etablerade i landet och tillväxtplanen är aggressiv. Nu har avtalet med MKS förnyats, och beräknas representera ett ordervärde om ca 3 MKR per år. Under 2017 uppgår dock ordervärdet till ca 4 MSEK.

SECITS HELÄGDA DOTTERBOLAG MKS SVERIGE FÅR FÖRNYAT FÖRTROENDE SOM TOTALEVERANTÖR AV KAMERALÖSNINGAR TILL NETTO

"Vi är mycket nöjda med MKS, de levererar inte bara hög kvalité på kameraanläggningarna utan även snabb och god service. Vi får alltid mycket beröm av myndigheter som tyvärr ibland måste ta del av bildmaterialet. Vi har ett gott samarbete med MKS och efter så många år vet båda parter vilka krav som ställs från båda sidor", säger Lisbeth Andersson, tekniska avdelningen på Netto.

Resan med Netto har gått från den analoga tekniken till moderna IP-lösningar. SECITS menar att säkerhetsbranschen blir allt mer lik IT-branschen både då det gäller kraven på avancerade tekniklösningar och dess enklare affärsmodeller.

"På SECITS gör vi stora investeringar i vår tekniska plattform och infrastruktur för att möta kundernas behov idag och framtiden. "Vi är stolta över det förnyade förtroendet och ser mycket fram emot det fortsatta samarbetet med Netto", säger Hans Molin VD på SECITS.

2017-09-05

För ytterligare information:

Hans Molin, VD
E-post: hans.molin@secits.se
Hemsida www.secits.se

Informationen i denna rapport är sådan som SECITS Holding AB, 559033-1988, är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2017-09-05 klockan 08:15 CEST. Bolagets Certified Adviser är Eminova FK.

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
SECITS Pressrelease 2017-09-05.pdf

Om SECITS
SECITS är ett av Sveriges största nationella IT-säkerhetsföretag som levererar molnbaserade övervakningstjänster. Företaget erbjuder kameraövervakning, banksäkerhet, processövervakning och har egen modern driftshall för säker övervakning samt egen molntjänst.

Visa orginal från Bequoted

Bequoted

Denna information skickades av Bequoted http://www.bequoted.com/