Bond Street och Oddway vinner fyra guld och två silver i nationell tävling för beställningsfilm

10:03 / 1 september 2017 Shortcut Media Group Pressmeddelande

Bond Street Film och Oddway Film Production, som båda tillhör Shortcut Media Group, tilldelades tillsammans fyra guld och två silver i Swedish Media Festival - en ny nationell tävling för beställningsfilm, igår kväll 31 augusti i Örebro.

Båda bolagen vann priser för samtliga inskickade bidrag.

Tävlingen Swedish Media Festival skapades ur avsaknaden av en nationell tävling för beställningsfilm och syftar till att lyfta fram beställningsfilmens viktiga roll vid intern och extern kommunikation.

I tävlingen som för första gången avgjordes igår kväll 31 augusti, presenterades de bästa av de tävlande beställningsfilmerna i ett tiotal klasser. Tävlingen Swedish Media Festival ingår i Live at Hearts årliga mötesplats för produktionsbolag, musiker, näringsliv, myndigheter och organisationer i Örebro.

Bond Street vann priser i följande kategorier:
- Guld i kategorin Intern information för detta bidrag: Com Hem Labs (https://vimeo.com/bondstreet/review/195762198/eda2189b85)
- Guld i kategorin Extern information för detta bidrag: Vera & John - Juron Jaljilla (https://vimeo.com/bondstreet/review/180882619/66d110a6d3

Oddway vann priser i följande kategorier:
- Guld i kategorin Övrig Film för detta bidrag: Göteborgs stadsmission - "Vem ser?" (http://www.oddway.se/case/vem-ser/)
- Guld i kategorin Rekrytering för detta bidrag: Stena Line - Employer Branding (https://vimeo.com/200949812)
- Silver tilldelades i kategorin Intern information för detta bidrag: Elgiganten - Winners (internfilm)
- Silver i kategorin Extern information för bidraget: Stena AB - Brandfilm "This is who we are" (https://vimeo.com/184475428

- Att vinna guld för flera inskickade bidrag och att vårt arbete uppmärksammas är väldigt roligt! Vi som arbetar med beställningsfilm tycker att tävlingen fyller ett viktigt syfte och hoppas att den ska växa sig allt större, säger Lars Bilk, VD Bond Street Film.

- Otroligt kul att vinna fyra priser! Det är ett kvitto på den energi vi lägger för att varje produktion ska bli lite bättre än den förra. Vi tackar våra kunder för att de ger oss möjligheten att utvecklas, säger Karin Larsson tf. VD Oddway Film

Läs mer om tävlingen här (http://www.liveatheart.se/film/swedish-media-festival-2017/).

Om Shortcut Media Group

Shortcut Media Group är en av Sveriges ledande, oberoende och mest prisbelönta produktionsgrupper och producerar bl.a. reklam- och företagsfilm, trailers, animerad film, promos och tillhandahåller postproduktion. Gruppen består av Bond Street Film, Oddway Film, Shortcut Post, Good Motion, Frost VFX, Shortcut Film samt Shortcut Graphics. Bolagets aktie är noterad på AktieTorget. Under 2016 uppvisade Shortcut en omsättningstillväxt om 229% samt en rörelsemarginal på 9%.

Shortcuts film avseende bokslutskommunikén 2016 finnas att se här: https://vimeo.com/206008644.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anders Brinck

VD, Shortcut Media Group

anders.brinck@shortcutmedia.se 

Tel: 076-949 66 99

Visa som PDF

Visa orginal från Cision

Cision

Denna information skickades av Cision http://www.cisionwire.se/

Tipsa en vän

Här kan du tipsa någon genom att skicka en länk till den här sidan:

Dela

Dela den här länken till ditt nätverk via sociala medier.