Sportamore vinner priset Årets e-handel 2017

15:58 / 11 maj 2017 Sportamore Pressmeddelande

Sportamore vinner priset Årets e-handel 2017 på Nordic eCommerce Award. Nordic eCommerce Summit (NES), Sveriges största e-handelsevenemang, avslutades på onsdagen med galamiddag och utdelningen av Nordic eCommerce Award.

Nordic eCommerce Award har delats ut sedan 2011 och Sportamore vinner i år för andra gången priset i kategorin Årets e-handel. Sportamore vann priset också 2013.

“Sportamore är nästan tre gånger större idag än när vi senast vann det här priset och även om mycket har hänt sen dess så har vårt kundfokus alltid förblivit intakt. Vi vill alltid erbjuda marknadens bästa service och försöker hela tiden flytta fram positionerna. Senaste året har vi exempelvis jobbat med att skapa ännu mer engagerande innehåll genom produkttester och etablerat nya snabba hemleveranslösningar, något vi ser mottagits extremt väl. Idag levereras var femte paket i Stockholm hem till kunder redan samma dag som order lagts - sex dagar i veckan. Det här fina priset motiverar oss att fortsätta kämpa och för att göra kundupplevelsen ännu mer bekväm”, säger Joakim Friedman, Marknadschef på Sportamore.

Juryns motivering för priset lyder:  “Sportamore är en inspiration för hela branschen. Inte bara visar de att de kan skapa tillväxt genom att få sitt segment att växa utan också genom att dag ut och dag in skapa en ypperlig kundupplevelse som skapar WOW varje gång man testar dem.”

För ytterligare information, besök www.sportamore.se eller kontakta:

Johan Ryding, VD

Om Sportamore

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 har Bolaget fortsatt vinna priser och blivit utsedda till Årets bästa e-handelssajt av Internet World och attraherade över 45 miljoner besökare . Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.

För mer information www.sportamore.se.